Асоціація міст України проаналізувала законопроєкти «Про Державний бюджет України на 2020 рік» (№2000 від 15.09.2019) та «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (№2144 від 16.09.2019), що перебувають на розгляді в парламенті та направила свої зауваження і пропозиції до цих законопроєктів у Комітет Верховної ради України з питань бюджету та профільних парламентських комітетів за кожною сферою.
Громади Рівненської області також стурбовані бюджетом на 2020 рік. Голова Демидівської ОТГ Віктор Іщук розповів – «Нам і цьогоріч було нелегко. Наприклад у сфері освіти. Ми маємо опорну школу –ліцей у селищі Демидівка, а відвідують заклад діти з сусідніх сіл. Відтак освітню субвенцію нам нараховують за формулою на міську школу, а навчаються діти з села. Тому ми вважаємо, що хоча б цю формулу мають переглянути. Тоді нам буде трошки легше.»

Керівник Департаменту фінансів Рівненської обласної державної адміністрації Лідія Біляк – попередила громади про складний бюджет 2020 року. Нагадала – ті громади, які отримували акцизний податок з продажу пального, тепер його мати не будуть, кошти розподілятимуться рівномірно на дорожній фонд. Проблемною є ситуація у сфері освіти у багатьох громадах. Освітню мережу потрібно оптимізувати. Водночас нагадала про освітню субвенцію на підвищення якості освіти, вона є але її громади практично не використовують. Окремим громадам потрібно переглянути свої видатки на утримання органів управління. Інакше жодні субвенції не допоможуть в економічному зростанні.
Щоправда окрім цих проблем, аналітики бачать і ряд інших. Тож Асоціація міст України пропонує у законопроєкті «Про Державний бюджет України на 2020 рік»
– Збільшити обсяг освітньої субвенції на 27,5 млрд грн.
– Збільшити фінансування Програми державних гарантій медичного обслуговування населення на 31,9 млрд грн.
– Збільшити розмір додаткової дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків на утримання закладів освіти та охорони здоров’я на 12,1 млрд грн.
– Передбачити додаткову субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам в розмірі 14,6 млрд грн на підвищення заробітної плати педагогічним працівникам дошкільної, позашкільної, професійно-технічної освіти.
– Передбачити 19 млрд грн субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, бюджетним установам і організаціям та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування.
Передбачити субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад в обсязі 5 млрд грн.
Визначити обсяг субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження у сумі 0,4 млрд грн.
Виключити з Законопроєкту норму щодо зупинення на 2020 рік дії окремих положень статей 121, 122 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку».
Спрямувати 20% коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах безпосередньо до бюджетів міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад.
Списати заборгованість за середньостроковими позиками та безвідсотковими позичками, наданими місцевим бюджетам за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку у 2009-2014 роках.
Продовжити оподаткування акцизним податком реалізацію суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального з метою недопущення втрат місцевих бюджетів в частині акцизного податку на пальне.
Законодавчо встановити з 2020 року та наступних років оплату з державного бюджету гарантованих державою пільг, зокрема пільг на проїзд та послуг зв’язку. Передбачити субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на такі цілі в розмірі 6 млрд грн.
Передбачити 2,2 млрд грн у державному бюджеті на погашення боргів за надані гарантовані державою пільги у 2015-2016 роках.
Передбачити у державному бюджеті 2020 року кошти на сплату енергопостачальним підприємствам штрафних санкцій по рішеннях суду, які виникли внаслідок несвоєчасного перерахування субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на пільги та субсидії, в розмірі не менше 7 млрд грн.
Консультант з бюджетних питань Проєкту ПУЛЬС Рівненського РВ АМУ Людмила Кушнер розповіла –
Асоціація міст України наполягає на врахуванні парламентом пропозиції АМУ до законопроєкту про Держбюджет-2020 та про зміни у Бюджетний кодекс України, інакше наступного року громади матимуть втрати та скорочення джерел доходів в обсязі 13,1 млрд грн. Окрім того, не будуть забезпечені делеговані державою повноваження (зокрема, у сфері освіти та охорони здоров’я) – 71, 5 млрд грн. Також місцеві бюджети можуть втратити 55,6 млрд грн внаслідок рішень органів державної влади. Відсутність у місцевих бюджетів необхідного обсягу фінансових ресурсів може призвести до зниження якості послуг для населення та до скорочення видатків на розвиток громад.

Нагадаємо, 16 вересня під час засідання Правління Асоціації міст України члени Правління схвалили пропозиції АМУ щодо показників державного бюджету на 2020 рік в частині місцевих бюджетів, удосконалення міжбюджетних трансфертів та адміністрування податків.

Повідомляє Офіс Реформ Проекту ПУЛЬС Рівненського РВ АМУ
90 переглядів

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

сімнадцять − дванадцять =