корецьПро особливості процесу децентралізації і створення об’єднаних громад по Україні і загалом в Корецькому районі розповіла голова Корецької районної ради Марія Михальська.
– Маріє Михайлівно, якими є перспективи об’єднання територіальних громад?
– Ми живемо в час змін і саме він ставить владі свої вимоги. Керівництво на місцях зараз повинне мати такі повноваження, щоб забезпечити соціально-економічний розвиток самих територій, для цього треба докорінно змінити процес адміністрування. Саме він і дозволить мати більше повноважень і відповідно коштів для розвитку безпосередньо громад.
Сьогодні ми бачимо яскравий приклад Польщі де система влади побудована таким чином, що доводить свою ефективність, бо якщо проблеми громади вирішують ті люди, які реально їх відчувають, то вони й зацікавлені в тому, щоб зробити все якнайкраще.
– Коли виникла ідея про об’єднання громад?
– Реформування органів місцевого самоврядування в Україні назріло уже давно, та лише після перемоги Революції Гідності стало можливим впровадження реформ. Наше місцеве самоврядування має чимало проблем, що накопичилися за тривалий період. Головна проблема – це недостатня спроможність місцевих рад вирішувати питання місцевого значення.
Проте з прийняттям Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» з’явився шанс виправити становище і передати право самостійно вирішувати всі питання місцевого характеру, в межах закону розпоряджатися коштами місцевих бюджетів.
– Які зміни відчує народ і на протязі якого часу вони наступлять?
– Реакція на реформування неоднозначна, адже такі кроки похитнуть звичну систему територіального устрою, в якому Україна жила не один десяток років. І це не може не турбувати жителів районів та міст, бо запроваджені реформи та їх результати будуть визначати життя людей на багато десятиліть вперед.
Сам процес децентралізації влади направлений на створення спроможних територіальних громад, які в інтересах населення безпосередньо через органи місцевого самоврядування і на підставі законодавчої бази мають надати якісні послуги в сфері освіти, культури, медицини, соціального захисту.
– Скільки об’єднаних громад має бути в Корецькому районі і коли був запущений сам процес?
– Об’єднання громад звичайно відбувається при широкому громадському обговоренні. У ньому беруть участь не лише представники влади, а й усі зацікавлені члени територіальної громади.
Наш район не є автономним, працює за такою ж схемою як і вся Україна – відповідно, ми теж розпочали процес об’єднання громад. Від 8 квітня Кабінетом Міністрів України була затверджена методика, за якою буде утворено дві громади: Корецька міська об’єднана громада і Великомежиріцька сільська об’єднана громада.
Звичайно, попередньо проводилися консультації, обговорення, це непростий процес, тому що всі реформи починаються у нас в головах, кожен повинен зрозуміти на що вона направлена, тобто чітко бачити який має бути другий крок після об’єднання.
– Які ще переваги отримають прості жителі від процесу децентралізації? Коли настануть зміни?
– Уже змінено бюджетне законодавство і на сьогоднішній день сільські ради вже відчули покращення, побачили перевагу в новому формуванні бюджету, тому що це дозволило наповнювати його за рахунок податків і зборів. У Корецькому районі є спроможні громади які мають власних вільних коштів до мільйона гривень. Найосновніше завдання на сьогодні – сільським громадам треба ще вміло розпорядитися коштами. Процес децентралізації дає змогу в громадах самим вирішувати на які цілі витратити свої вільні залишки. Якщо люди відчують, що є повноцінними господарями на своїй території, вони будуть більш ефективно включатися в процес управління. І, звичайно, зробивши ту чи іншу програму , відремонтувавши сільський клуб, дитячий садочок чи дорогу, зробивши спортивний майданчик люди будуть більш бережно ставитися до своїх надбань.
Якщо містяни справді хочуть розвивати свою громаду, то будуть шукати найкращі рішення. Переваги реформування системи місцевого самоврядування є очевидними. І серед них слід виділити зокрема наступні: напряму отримуватимуться субвенції із державного бюджету, залишатиметься 5% акцизного збору, 60% податку на доходи фізичних осіб, 100% податку на прибуток підприємств комунальної власності, 100% єдиного податку, держмито, оренда за використання водойм, туристичний збір, рента за користування надрами. Окрім того, об’єднані громади матимуть змогу самостійно розпоряджатися землями, які розташовані поза межами населених пунктів.
Також у центрах адмінпослуг, які будуть створені у кожній територіальній громаді можна буде отримувати весь спектр послуг від реєстрації автомобіля та земельної ділянки до видачі паспортів.
– Отож, впровадження в життя реформ у місцевому самоврядуванні є безальтернативним, але воно повинне бути послідовним, прозорим, відповідальним та виваженим, – додала Марія Михальська.

Розмовляла Лариса Качановська (За матеріалами громадсько-політичної газети “Вільне слово”)

Рівненське тролейбусне управління – краще в Україні

У Катеринівській колонії, що на Рівненщині новий керівник

На Рівненщині виявили київлянина, який перебуває в розшуку tomat_green-01

807 переглядів

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

1 × три =