Трохи більше 1000 правок до проекту Виборчого кодексу України розглянула відповідна робоча група станом на початок липня. А загалом їх було подано рекордну кількість – більше 4400. Про це розповіли під час регіонального публічного обговорення проекту Виборчого кодексу, яке відбулося 13 липня в Рівному.
Однією з тем, про які йшлося під час заходу, було фінансове та матеріально-технічне забезпечення підготовки та проведення виборів.
Заступник голови Рівненської обласної виборчої комісії Василь Курилас наголосив на складній і тривалій процедурі перерахування субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам для проведення виборів. І навів приклад проведення перших виборів в об’єднаних територіальних громадах.
«Згідно з постановою Кабінету Міністрів України для передачі субвенції і її розподілу мають прийняти рішення постійна комісія з питань бюджету обласної ради та облдержадміністрація, – сказав Василь Курилас. – Далі така ж комісія районної ради та райдержадміністрація. І тільки після цього кошти надходять у тервиборчком. В окремих випадках ТВК отримує кошти перед днем виборів або навіть і після. Виборчий кодекс повинен спростити механізм цей фінансування. Крім цього, в технологічному процесі проведення виборів задіяні районні виборчі комісії, які формують ТВК і ДВК. Але фінансування для них не передбачено. Тому відсутня мотивація в членів районних комісій працювати. А має бути навпаки – стимулювання з боку держави зі зменшенням фінансової залежності членів виборчих комісій від політичних партій».
«На сьогодні в парламенті є багато і противників, і прихильників прийняття цього документу, – розповів народний депутат України, голова підкомітету Верховної Ради з питань виборів та референдумів Олександр Черненко. – Однак мені не подобається, що дискусія концентрується переважно на виборчій системі і з фахового русла переходить у політичну площину, зводиться до гасел. За цією поверхневістю втрачається суть. Як один із авторів документу, я хотів би, щоб він був якісним, аби напрацювання, які є, не пропали задарма. Нам важливо почути думку людей, які займатимуться організацією і проведенням виборів, щоб документ, над яким працюємо, зрештою, був реалістичним щодо виконання».
Нагадаємо, що 7 листопада 2017 року Верховна Рада ухвалила в першому читанні проект Виборчого кодексу № 3112-1. Він, зокрема, передбачає запровадження пропорційної виборчої системи з відкритими партійними списками на парламентських виборах, а також зміну виборчої системи на місцевих виборах.
«Наразі ми проводимо регіональні обговорення основних процедур, підходів та спірних питань, закладених у проекті Виборчого кодексу, – пояснив керівник проектів Венеціанської комісії Офісу Ради Європи в Україні Сергій Ткаченко. – Висновки та рекомендації за результатами цих обговорень будуть передані до Комітету з питань правової політики та правосуддя Верховної Ради України для подальшого розгляду при підготовці проекту Кодексу до другого читання».
Круглий стіл «Регіональні публічні обговорення проекту Виборчого кодексу України. Фінансове та матеріально-технічне забезпечення підготовки та проведення виборів» відбувся в рамках серії регіональних заходів Офісу Ради Європи в Україні (Венеціанська комісія) у співпраці з Рівненською обласною громадською організацією «Комітет виборці України».
Учасниками заходу були представники органів місцевого самоврядування, політичних партій, громадських організацій, члени виборчих комісій.
Повідомляє інформаційний відділ РОГО КВУ
68 переглядів

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

13 + 6 =