парфуми

Саме відповіді на це питання й була присвячена прес-конференція проведена 4 липня у Рівному представниками ГО «Центр суспільних дій «Сівітас». Під час заходу активісти презентували результати моніторингу актів органів місцевого самоврядування Рівненщини щодо їх відповідності чинному антикорупційному законодавству України та обговорили з представниками влади можливість врахування наданих експертами висновків і рекомендацій.20170711_131203
Участь у прес-конференції взяли:
  • Сергій Паладійчук – виконувач обов‘язків міського голови м.Рівного, секретар Рівненської міської ради;
  • Сергій Свисталюк – голова постійної комісії з питань Регламенту, діяльності правоохоронних органів та боротьби з корупцією Рівненської обласної ради;
  • Богдан Сологуб – керуючий справами виконавчого апарату Рівненської обласної ради;
  • Людмила Стригунова – начальник організаційного відділу Рівненської міської ради;
  • Володимир Зиль – голова ГО «Центр суспільних дій «Сівітас»;
  • В’ячеслав Долід – координатор на Рівненщині проекту «Прозорі Ради»: адвокасі кампанії з імплементації антикорупційного законодавства місцевими радами».
У квітні 2017 р. Коаліція «Прозорі Ради» розпочала роботу з 20 місцевими радами у Дніпропетровській, Закарпатській, Хмельницькій, Кіровоградській та Рівненській областях. На Рівненщині в поле зору активістів потрапила Рівненська обласна рада, Рівненська міська рада, Острожецька сільська рада (ОТГ), Мирогощанська сільська рада (ОТГ).
Впродовж травня 2017 р. експерти ГО «Центр політичних студій та аналітики «Ейдос» проаналізували нормативно-правові акти (статути територіальних громад, регламенти роботи рад, їх виконавчих комітетів і виконавчих органів, низку положень і рішень) цих рад. Координатор проекту «Прозорі ради» В’ячеслав Долід розповів, що враховували при аналізі документації і роботи органів місцевої ради. Методологія складалася з кількох блоків, які враховували відкритість і підзвітність рад, гендерну рівність, рівень впровадження кращих практик місцевого самоврядування.
Дослідження показало, що Рівненська обласна рада є однією з найпрозоріших. Вона, поряд з Дніпропетровською обласною радою, посіла перше місце в рейтингу прозорості, відкритості та підзвітності. «Сьогодні можна з впевненістю стверджувати, що Рівненська обласна рада має доволі непогані показники відкритості та підзвітності. А це є свідченням низького рівня корупційних ризиків у її роботі та забезпечення реалізації права громадян на контроль влади» – пояснив В’ячеслав Долід.
Якщо ж говорити про Рівненську міську раду то в її нормативно-правових актах значною мірою враховані основні параметри для оцінки прозорості, відкритості та підзвітності, які передбачені чинним антикорупційним законодавством. Так, у Регламенті Рівненської міської ради прописано порядок запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, відсутні обмеження (ускладнення) доступу громадян до пленарних засідань, засідань виконавчого комітету та постійних комісій, визначено порядок оприлюднення рішень, визначено порядок звітування депутатів Рівненської міської ради перед членами територіальної громади тощо.
Сергій Паладійчук зауважив, що отримані рекомендації мають характер пропозицій, що вкрай важливо. За словами секретаря Рівнеради, вони будуть належним чином опрацьовані.
       Керівник апарату обласної ради Богдан Сологуб вказав на те, що Рівненська обласна рада заслуговує на високу оцінку Регламенту та інших нормативно-правових актів цього органу місцевого самоврядування. Якщо попередній склад та виконавчий апарат використовував обмежений набір інструментів демократичних практик, то на сьогодні він досить розлогий і буде розширюватися надалі. Як приклад, цього річ запрацює обласна програма інформатизації, де передбачене фінансування такої опції, як он-лайн трансляція засідань обласної ради. З цього приводу вже вивчають технічні можливості сайту Рівненської обласної ради.
Однак є і цілий ряд зауважень. Зокрема, сьогодні ми маємо застарілий Статут територіальної громади м. Рівного у якому хоча й прописані механізм ініціювання та проведення громадських слухань і механізм подання місцевих ініціатив членами територіальної громади, однак зазначена для цього кількість необхідних підписів не відповідає стандартам доступності.
Мирогощанська та Острожецька сільські ради у загальному рейтингу виглядають не надто респектабельно. Однак, це й не дивно, адже вони у рейтингу опинилися поряд не лише з обласними центрами, але й радами таких міст як Знам’янка, Старокостянтинів, Шепетівка, Мукачево, Кривий Ріг. Як пояснює В’ячеслав Долід, ці сільські ради були обрані не випадково, адже вони є центрами новостворених об’єднаних територіальних громад, які лише починають унормовувати свою роботу і потребують експертної допомоги.
Результати дослідження (висновки громадської експертизи з рекомендаціями щодо підвищення рівня прозорості, відкритості та підзвітності) були направлені для ознайомлення для керівництва рад. Усі вони висловили свою готовність до співпраці та вироблення спільних стратегій підвищення рівня прозорості та підзвітності органів місцевого самоврядування Рівненської області.
Захід проводиться за підтримки Європейського Союзу і Центру демократії та верховенства права (проект «Посилення коаліції РПР») в рамках виконання проекту «Прозорі Ради: адвокасі кампанія з імплементації антикорупційного законодавства місцевими радами», який впроваджується Центром «Ейдос».
Повідомляє ГО «Центр суспільних дій «Сівітас»
909 переглядів

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

18 − два =