На Рівненщині міліція підозрює високопосадовця у зловживанні службовим становищем
Працівники Управління державної служби боротьби з економічними злочинами УМВС України в Рівненській області, викрили посадовцяУправління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради, який незаконно видавав дозвільні документи на розміщення торгівельних тимчасових споруд в обласному центрі.
Торгівельні кіоски, палатки, павільйони, «генделики», як тільки не називають тимчасові торгівельні споруди, розміщені зазвичай у велелюдних місцях. Для людей це зазвичай зручно, для власника вигідно: вкладення мінімальні, а вигода колосальна. Причому, вигідно двом сторонам, власнику та… чиновнику, який видає дозвіл на його розміщення. Але часто спірним питанням у цій справі є власник землі на якому стоїть тимчасова споруда. Добре коли це приватна територія, а коли це земля територіальної громади того чи іншого населеного пункту де розміщено торгівельний об’єкт?. Відповідно і дозвіл повинен бути від розпорядника землі, а точніше повинно бути рішення відповідної сесії!? Коли ж його немає, то є підстави сумніватися у тому, що особи, які видавали дозвіл не є корупціонерами. Адже згідно статті13 Конституції України: земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфуі т. д. є об’єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядуванняу межах, визначених Конституцією.
Відповідно порушується стаття26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»в якій йдеться, щовиключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.
У цьому в черговий раз переконалися працівники Управління державної служби боротьби з економічною злочинністю УМВС України в Рівненській області, які викрили посадовця Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради, який упродовж довгого часу умисно видавав дозволи на розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, без наявності схеми розміщення із зазначенням площі земельної ділянки згідно документів права землекористування. Тож усе по–порядку.
До міліції звернулося керівництво ринку «Дикого» з проханням з’ясувати: чому на його території розміщено ряд кіосків, які мають явні порушення дозвільного характеру, а саме: паспорту прив’язки ряду торгових павільйонів,місце розташування яких, може призвести до настання важких наслідків – знищення майна громадян, або спричинення важкої шкоди здоров’ю громадян, оскільки розміщення зазначених тимчасових споруд навпроти проїзду на територію ринку «Дикий», не уможливлює маневрування пожежної техніки в разі пожежі, а також перешкоджає заїзду пожежної техніки, швидкої допомоги…
Із зазначеного вище виникає питання: то хто ж зацікавлений у тому, щоб дані торгівельні споруди стояли саме там, де можлива концентрація небезпеки!?
Те, що чиновник діяв неправомірно додатково підтверджується колегіальним рішенням виконавчого комітету Рівненської міської ради № 106-р від 12.08.2014 «Про звільнення території міста Рівного від незаконно встановлених тимчасових споруд», асаме: демонтаж дев’яти кіосків, з яких три кіоски продовольчих товарів, два кіоски непродовольчих товарів на вулиці Театральній (район шляхопроводу поблизу ринку «Дикий»), один кіоск «Колосочок» на цій же вулиці, один кіоск на перехресті вулиць Романа Шухевича та Черняка (біля підземного переходу), один кіоск з продажу фруктів поблизу магазину «Сільпо» на вулиці Київській та один кіоск продовольчих товарів поблизу автовокзалу в місті Рівне, у яких відсутні схеми розміщення тимчасових споруд з вказуванням площі земельної ділянки згідно документів права землекористування (договір оренди, земельний акт права власності). Зазначені земельні ділянки, на яких розташовані тимчасові споруди, згідно незаконно виданих паспортів прив’язки належать громаді міста Рівне і рішення місцевого органу самоврядування про передачу земельних ділянок в оренду чи інше тимчасове користування суб’єктам підприємницької діяльності відсутнє.Вищевказана інформація була оприлюдненав засобахмасової інформаціїтав мережі Інтернет на офіційних сайтах.
Крім того, згідно додатку №1 «Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності», затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011, №244, при видачі паспорту прив’язки тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності необхідний ескіз фасадів тимчасової споруди, а також схема розміщення тимчасової споруди із зазначенням площі земельної ділянки згідно з документами на землекористування.
Доречі, згідно п.1.6 «Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності», затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011, №244, – комплексна схема розміщення ТС та архітип розробляються за рішенням сільської, селищної, міської, районної ради суб’єктом господарювання, який має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, та затверджуються рішенням (розпорядженням, наказом) виконавчого органу відповідної ради,районної державної адміністрації. Розроблення комплексної схеми розміщення ТС та архітипу здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством.
Таким чином, в діях посадовця Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради,який виконуючи організаційно–розпорядчі, адміністративно-господарські обов’язки, маючи право оперативно-господарського управління, зловживаючи службовим становищем, всупереч інтересам служби, в інтересах суб’єктів підприємницької діяльності, діючи умисно, тобто порушуючи цілу низку нормативних документів, а саме: використовуючи службове становище в порушення статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про благоустрій населених пунктів», рішення міської ради від 28.04.2011 №512 «Про затвердження Правил благоустрою міста Рівного», рішення Рівненської міської ради від 2.04.2013 №2873 «Про затвердження порядку демонтажу незаконно встановлених тимчасових споруд на території міста Рівного», «Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності», затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011, №244, надавши незаконні дозволи на розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, а саме: паспорти прив’язки торгового павільйону на вул. Театральній, які рішенням Виконавчого комітету Рівненської міської ради від 12.08.2014 №106 визнанні незаконно встановленими, вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого частиною 1 статті364 КК України, а саме: зловживання службовим становищем, тобто умисне, з корисливих мотивів в особистих інтересах та інтересах третіх осіб, використання службового становища всупереч інтересам служби, що заподіяло істотну охоронюваним законом правам, свободам інтересам юридичних осіб.
Про це повідомляє СЗГ УМВС (за матеріалами УДСБЕЗ УМВС України в Рівненській області)
Маєте важливі і цікаві новини? Пишіть нам на електронну адресу: [email protected] або телефонуйте за номер телефону 098 37 98 993.