Держпродспоживслужба штрафувала за рекламу тютюнових виробів
Останнім часом в Україні, особливо серед молоді, набули популярності електронні сигарети та куріння кальяну. Електронні сигарети, що нагадують звичайну сигарету або сигару, виробляють бездимний водяний пар, що містить нікотин. Виробники цих пристроїв стверджують, що вони не шкідливі, однак, електронні сигарети підвищують привабливість паління серед дітей, що призводить до формування нікотинової залежності у молоді та переходу до куріння звичайних сигарет. На сьогоднішній день не існує наукового обґрунтування доказів того, що споживання електронних сигарет та кальяну є безпечне для здоров’я людини, оскільки споживач ніяк не може контролювати дозу нікотину, який безумовно, є шкідливим.
З метою підвищення поінформованості усіх верств населення щодо необхідності усунення всіх форм тютюнової реклами та зараженості на дію тютюнового диму, а також таких дій, за допомогою яких можна протидіяти порушенню вимог чинного законодавства для ефективного захисту людей від тютюнової залежності та тютюнового диму повідомляємо.
Згідно частини 2 статті 13 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення» забороняєтьсякуріння тютюнових виробів, а також електронних сигарет і кальянів:
- у ліфтах і таксофонах;
- у приміщеннях та на території закладів охорони здоров’я;
- у приміщеннях та на території навчальних закладів;
- на дитячих майданчиках;
- у приміщеннях та на території спортивних і фізкультурно -оздоровчих споруд та закладів фізичної культури і
спорту; - у під’їздах житлових будинків;
- у підземних переходах;
- у транспорті загального користування, що використовується
для перевезення пасажирів; - у приміщеннях закладів ресторанного господарства;
- у приміщеннях об’єктів культурного призначення;
- у приміщеннях органів державної влади та органів
місцевого самоврядування, інших державних установ; - на стаціонарно обладнаних зупинках маршрутних
транспортних засобів.
У місцях та закладах де куріння заборонено, має бути розміщена наочна інформація, яка складається із графічного знака про заборону куріння та тексту такого змісту: «Куріння заборонено!»
У разі вчинення правопорушення, зазначеного у частині 2 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення», уповноваженою особою Держпродспоживслужби складається акт. На підставі акта та інших документів, що стосуються справи, посадовою особою, яка має право накладати фінансові санкції, приймається рішення про накладення фінансової санкції. Розмір санкції за конкретне порушення норм Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення», зазначено у частині 2 статті 20 цього Закону.
Так, розміщення попільничок або куріння у приміщеннях закладів ресторанного господарства, до суб’єктів господарювання застосовується фінансова санкція у розмірі від однієї тисячі гривень до десяти тисяч гривень, а за порушення заборони щодо реклами, стимулювання продажу та спонсорства тютюнових виробів – від тридцяти тисяч гривень до п’ятдесяти тисяч гривень за кожен факт реклами на окремому рекламному носії або кожний окремий захід з метою стимулювання продажу тютюнових виробів.
В частині 1 статті 22 Закону України «Про рекламу» зазначено, що реклама тютюнових виробів, реклама знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, забороняється:
- на радіо та телебаченні, у тому числі за допомогою кабельного, супутникового, ІР-телебачення, онлайн-телебачення, мобільного телебачення, цифрового ефірного телебачення та інших засобів передавання сигналу;
- у наукових, науково-популярних, навчальних, громадсько-політичних, довідкових, літературно-художніх виданнях, виданнях для дітей та юнацтва, виданнях для організації дозвілля та відпочинку, спорту та інших виданнях, у тому числі в усіх друкованих засобах масової інформації;
- засобами внутрішньої реклами;
- на транспорті;
- за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів тютюнових виробів за умови, що на такі заходи допускаються лише працівники підприємств, які мають ліцензію на оптову торгівлю тютюновими виробами або виробництво тютюнових
виробів); - засобами зовнішньої реклами;
- у місцях проведення масових заходів політичного, освітнього, релігійного, спортивного характеру та розважальних заходів, призначених для неповнолітніх осіб;
- у мережі Інтернет, крім веб-сайтів, призначених для повнолітніх осіб, обов’язковою умовою доступу до яких є попередня ідентифікація віку користувачів.
Крім того, подавати відомості або закликати до дій, які можуть спричинити порушення законодавства/, завдають чи можуть завдати шкоди здоров’ю людей та/чи довкіллю, а також спонукають до нехтування засобами безпеки у рекламі – забороняється.
Відповідальність за порушення закконодавтва про реклам, несуть рекламодавці, виробники реклами та розповсюджувачі реклами. Штраф за порушення законодавства про рекламу застосовується у розмірі пятикратної вартості розповсюдженої (виготовленння, розповсюдження) реклами.
У разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушеннямс Закону України «Про рекламу», на рекламодавців та розповсюджувачв реклами накладається штраф у розмірі до 300 н.м.д.г., тобто до 5100,00 грн.
Впродовж І півріччя 2018 року спеціалістами відділу контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області за порушення законодавства про рекламу, а саме: рекламу тютюнових виробів, у тому числі кальянів, до 8 суб’єктів господарювання застосовано штрафи на суму 9,5 тис. грн.
Повідомляє Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області
Маєте важливі і цікаві новини? Пишіть нам на електронну адресу: [email protected] або телефонуйте за номер телефону 098 37 98 993.