На Рівненщині набирає обертів новий вид шахрайства
На Рівненщині набирає обертів новий вид шахрайства – блокування телефонних SIM-карт, які використовуються для здійснення операцій з банківськими картками. Зловмисники розробили цілий алгоритм дій по викраденню телефонних номерів клієнтів банків. У більшості їхній шахрайський механізм полягає у наступному:
1. Першим кроком зловмисники намагаються дізнатись чи «прив’язана» SIM-картка до банківської картки.
2. Наступний крок – шахраї дзвонять на телефон жертви під будь-яким приводом, наприклад, здійснюють якесь соціологічне опитування або ж пропонують придбати будь-яку річ. Їхня мета залишити на телефоні абонента якомога більше вхідних та пропущених дзвінків з різних номерів аби людина пізніше передзвонила по них.
3. Завершальний крок афери – в одному з магазинів мобільного зв’язку, маючи необхідну інформацію для заміни старої SIM-картки отримати нову
В результаті таких дій шахраї отримають доступ до банківського рахунку та можуть викрасти кошти з банківської картки.
Одним з найбільш дієвих способів як уберегти себе від такого виду шахрайства є так звана «паспортизація» SIM-карт. Головною метою «паспортизації» є введення обов’язкової реєстрації абонентів, які користуються послугами мобільного зв’язку. Нажаль в Україні на державному рівні не врегульоване питання щодо примусової «паспортизації», проте українці на добровільній основі можуть «прив’язати» свою SIM-картку до документу.
На сьогодні на території України найбільш популярними операторами мобільного зв’язку є «Київстар», «Vodafone» та «lifecell». Кожен з яких серйозно ставиться до питань безпеки та розробив ряд рекомендацій для користувачів як вберегти себе від шахрайства з SIM-картками. З метою підвищення захищеності від телефонних шахраїв пропоную ознайомитись з рекомендаціями від кожного оператора окремо.
Рекомендації для абонентів «Київстар»:
• Щоб запобігти заміні SIM-картки сторонніми особами, ви можете додатково заблокувати можливість самостійної заміни SIM одним зі способів:
o через запит *245*1#;
o у системі «Мій Київстар»;
o за номером 0-800-300-466.
• Попри високий рівень захисту, «Київстар» звертає особливу увагу абонентів, які пов’язали свій номер з банківською карткою: PUK-код та серійний номер (ICC) вашої SIM-картки є конфіденційною інформацією. Будь ласка, не повідомляйте її стороннім особам.
• Якщо на ваш номер надійшло повідомлення про спробу заміни SIM-картки, яку ви не ініціювали, не переймайтеся: перезавантажте телефон і будьте на зв’язку. Цього достатньо, щоб ваша SIM-картка була в безпеці
Рекомендації для абонентів «Vodafone»:
• Встановлення кодового слова
За кодовим словом оператор контактного центру швидко визначить користувача як власника номера, не ставлячи додаткових питань. При будь-якому зверненні в контакт-цент, до онлайн-помічника встановлюйте кодове слово по вашому номеру для швидкої ідентифікації подальшому як власника номеру.
• Реєстрація свого номеру на своє ім’я
Ви можете зареєструвати свій номер на фізичну або юридичну особу одним із способів:
Віддалено на сайті з використанням ЕЦП (електронний цифровий підпис) або MobileID (повноцінний електронний цифровий підпис у Вашому мобільному телефоні)
Звернувшись особисто в найближчий магазин Vodafone.
• «Vodafone» піклується про захист Ваших персональних даних та просить Вас не передавати третім особам інформацію стосовно вашого номера:
кодове слово
PUK-код
серійний номер SIM-картки
номери телефонів абонентів, з якими Ви спілкуєтесь
SMS-коди, які надходять на ваш номер.
Рекомендації для абонентів «lifecell»:
• Встановлення «секретного слова»
Надання деяких послуг, таких як блокування номера, відновлення SIM-картки, отримання інформації про PIN/PUK коди та ін., вимагає обов’язкової ідентифікації власника номера. Ідентифікація дозволяє убезпечити абонентські номери від можливих дій шахраїв. Для спрощення процесу ідентифікації, Ви можете встановити за номером телефону або договору «секретне слово». У такому випадку Вам не доведеться вказувати інші дані (про дзвінки, поповнення рахунку та ін.) для проходження ідентифікації.
Щоб встановити «секретне слова», зверніться в інформаційно-консультаційний центр lifecell за номером 5433 або центр обслуговування абонентів у Вашому місті.
• Реєстрація абонентів передплаченого сервісу
Послуга реєстрації абонентів передплаченого сервісу (абоненти ТОВ «лайфселл», які отримують телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі) дозволить захистити Ваш номер від несанкціонованого привласнення іншими особами.
Для здійснення реєстрації абоненту необхідно звернутися в один з магазинів lifecell або увійти в особистий кабінет Мій lifecell.
Таким чином, з метою недопущення використання шахраями вашої SIM-картки та запобігання викрадення коштів з вашого банківського рахунку дотримуйтесь вищевказаних рекомендацій.
І пам’ятайте, безпека ваших персональних даних у ваших руках.
Маєте важливі і цікаві новини? Пишіть нам на електронну адресу: [email protected] або телефонуйте за номер телефону 098 37 98 993.