Cоцзахист Рівненщини дає відповіді на актуальні питання про призначення субсидій
На «гарячі» лінії відділів соцзахисту Рівненщини надходять звернення громадян про призначення субсидій на житлово-комунальні послуги. Подаємо перелік запитань та відповідей, які найчастіше виникають у споживачів.
1. Скільки часу відводиться на розгляд питання – надавати чи ні конкретній людині субсидію? Час рахується з моменту відправки документів поштою, чи з дня отримання? Як я дізнаюся, чи надано мені субсидію?
Рішення про призначення (не призначення) субсидії приймається протягом десяти днів після подання заяви та отримання відомостей:
– від організацій-надавачів послуг – про забезпеченість комунальними послугами, їх вартість;
– від житлово-експлуатаційних організацій або інших органів, що визначені місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, а у сільській місцевості від сільських (селищних) рад – про склад зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб;
– від ДФС , ПФУ – про доходи.
Після проведених розрахунків заявнику видається повідомлення про призначення житлової субсидії.
2. Прокоментуйте, чи вносити мобілізованого солдата в декларацію на субсидію? Мобілізований з січня 2015 року.
Субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
У разі коли обсяг споживання води, газу, електроенергії вимірюється індивідуальними засобами обліку, субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, які фактично в ньому проживають, на підставі рішень районних держадміністрацій та виконавчих органів міських рад або утворених ними комісій та актів обстеження матеріально-побутових умов сім’ї. Під час прийняття рішень у таких випадках враховується наявність документів, що підтверджують тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих, зокрема, довідок, що підтверджують місце перебування особи в іншій адміністративно-територіальній одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання, довідок про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні (будинку).
Таким чином, у Декларації має бути зазначено інформацію про всіх зареєстрованих осіб (у примітці можна зазначити, що конкретна особа не проживає), а у Заяві відмітити необхідність розгляду питання комісією (за наявності засобів обліку послуг).
За відсутності засобів обліку комунальних послуг питання щодо нарахування плати на фактично проживаючих осіб необхідно вирішувати з організаціями, що надають споживачеві вказані послуги, шляхом зняття нарахувань з особи, яка відсутня тривалий час.
3. Люди побоюються, що дані про їхній майновий стан, які потрібно вказувати у деклараціях для отримання субсидій, будуть тим чи іншим чином використані проти них співробітниками Державної фіскальної служби. Чи планують органи соціального захисту обмінюватися інформацією про доходи і майно громадян з фіскалами, зокрема чи передаватимуть таку інформацію до ДФС?
На запит органу соціального захисту населення ДФС надає інформацію про доходи громадян. При цьому надання будь-якої інформації до ДФС не передбачено.
4. Я прописаний у квартирі один, але проживаю в ній з сім’єю. У такому разі в заяві на субсидію мені вказувати усіх членів сім’ї, чи тільки себе?
І ще одне запитання. Якщо я оформлю субсидію, а в майбутньому у мене зміниться на краще матеріальний стан – як я зможу відмовитися від субсидії?
Субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
При заповненні декларації слід надавати відомості про зареєстрованих осіб. Для відмови від призначення житлової субсидії необхідно звернутися до органу соціального захисту населення з заявою про відмову від участі в програмі житлових субсидій.
5. Чи можна оформлювати субсидію на житлову площу, де людина не зареєстрована, а лише є її власником і проживає там?
Житлова субсидія призначається за місцем реєстрації.
6. Яку суму доходу вписувати в декларацію? У роз’яснені сказано так: сума доходу мінус податок з доходів фізосіб. А чи враховувати єдиний соцвнесок і військовий збір, а також пільгу, яку отримують при нарахуванні зарплати, і тільки після відмінусування якої вираховується податок з доходу фізосіб? Чи, може, в декларації писати суму доходу що отримана на руки?
Для призначення субсидії враховуватимуться доходи без податку з доходів фізичних осіб за попередній календарний рік.
7. У квартирі фактично проживає дві людини, а дві мої доньки вже 10 років мешкають за кордоном. При оформленні субсидії (по-новому) вимагають відповідні довідки. Що робити? Я і моя мати – пенсіонери (отримуємо 1107 грн. та 1200 грн.).
Субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
У разі коли обсяг споживання води, газу, електроенергії вимірюється індивідуальними засобами обліку, субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, які фактично в ньому проживають, на підставі рішень районних держадміністрацій та виконавчих органів міських рад або утворених ними комісій та актів обстеження матеріально-побутових умов сім’ї. Під час прийняття рішень у таких випадках враховується наявність документів, що підтверджують тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих, зокрема, довідок, що підтверджують місце перебування особи в іншій адміністративно-територіальній одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання, довідок про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні (будинку).
Таким чином, у Декларації має бути зазначено інформацію про всіх зареєстрованих осіб (у примітці можна зазначити, що конкретна особа не проживає), а у Заяві відмітити необхідність розгляду питання комісією (за наявності засобів обліку послуг).
За відсутності засобів обліку комунальних послуг питання щодо нарахування плати на фактично проживаючих осіб необхідно вирішувати з організаціями, що надають споживачеві вказані послуги, шляхом зняття нарахувань з особи, яка відсутня тривалий час.
8. Які дані в декларацію вносити фізичним особам підприємцям?
Доходи осіб, які займаються підприємницькою діяльністю, визначаються на підставі даних державних податкових адміністрацій. За відсутності цих даних – на підставі Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – суб’єкти підприємницької діяльності протягом календарного року.
9. Я живу в квартирі моєї матері, живу окремо і самостійно сплачую всі послуги. Я тут прописана із дітьми, частина рахунків оформлена на мене, а частина – на матір. У квартирі, яка належить мені, проживає окремо мій дідусь, який там прописаний, і тут така сама ситуація: частина рахунків оформлена на нього, а частина на мене. При цьому кожен з нас хоче отримати субсидію. Як в такому разі заповнити заяву, щоб в УПтаСЗН не було причин для відмови?
Особові рахунки по сплаті всіх житлово-комунальних послуг мають бути відкриті на одну особу, яка зареєстрована у житловому приміщенні.
10. У будинку зареєстровані 4 особи, але реально проживають лише двоє:
1) Чи потрібно разом з заявою та декларацією на отримання субсидії подавати якісь документи, які підтверджують відсутність цих двох осіб ?
2) Як називається цей документ ?
3) Хто має право (і обов’язок) його видавати ?
4) Чи може цей документ видати селищна рада ?
Субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
У разі коли обсяг споживання води, газу, електроенергії вимірюється індивідуальними засобами обліку, субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, які фактично в ньому проживають, на підставі рішень районних держадміністрацій та виконавчих органів міських рад або утворених ними комісій та актів обстеження матеріально-побутових умов сім’ї. Під час прийняття рішень у таких випадках враховується наявність документів, що підтверджують тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих, зокрема, довідок, що підтверджують місце перебування особи в іншій адміністративно-територіальній одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання, довідок про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні (будинку).
Таким чином, у Декларації має бути зазначено інформацію про всіх зареєстрованих осіб (у примітці можна зазначити, що конкретна особа не проживає), а у Заяві відмітити необхідність розгляду питання комісією (за наявності засобів обліку послуг).
За відсутності засобів обліку комунальних послуг питання щодо нарахування плати на фактично проживаючих осіб необхідно вирішувати з організаціями, що надають споживачеві вказані послуги, шляхом зняття нарахувань з особи, яка відсутня тривалий час.
Повідомляє прес-служба Рівненської ОДА
Маєте важливі і цікаві новини? Пишіть нам на електронну адресу: [email protected] або телефонуйте за номер телефону 098 37 98 993.