Лариса Шульга: “Головам ОСББ і ЖБК, не варто вважати, що їм нічого не треба робити і що податковій до них діла нема”
Як відомо з прийняттям Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій», який став чинним 17 липня минулого року, неприбуткові організації виключили з переліку пп. 131.1.1 Податкового кодексу України, тобто кола платників податку на прибуток. Відтепер їм не потрібно вести податковий облік, подавати декларацію (звіт) з податку на прибуток, сплачувати податок на прибуток тощо.
Утім, як розповідає Лариса Шульга, начальник відділу реформування ЖКГ міськвиконкому головам ОСББ і ЖБК, не варто вважати, що їм нічого не треба робити і що податковій до них діла нема.
“Хочу звернути увагу голів житлових об’єднань, що з прийняттям Закону № 652 було конкретизовано суб’єктів, віднесених до неприбуткових установ і неплатників податку на прибуток. В той же час з’явилися підстави, коли неприбутківці все ж повинні стати платниками податку на прибуток і коли вони мають звітувати“, – розповідає Лариса Шульга.
Виявляється, що міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства (Мінрегіон) цими днями повідомило, що відповідно до підпункту 133.4.5 статті 133 Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України прийняв 13 липня цього року постанову № 440, якою затвердив Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до реєстру та виключення з реєстру.
Згідно з цією постановою протягом двох місяців з дня набрання нею чинності (тобто до 13 вересня цього року) ОСББ та ЖБК, які включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом України України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій» (крім неприбуткових організацій, установчі документи яких оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» та відповідають вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 ПКУ) мали отримати від Державної фіскальної служби письмові запити про надання в місячний строк з дня їх отримання таких документів і даних:
- повідомлення щодо відповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 ПКУ;
- завірених нею копій установчих документів організацій (крім неприбуткових організацій, установчі документи яких оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»)
а для житлово-будівельних кооперативів крім того – завірених ними копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
“Зрозуміло, що йдеться про документи, які потрібні вже, а то й були потрібні ще вчора. Якщо хтось проігнорував цю вимогу, легковажно поставився до отриманого з податкової листа, він згодом може мати проблеми. Щоб цього не сталося, слід терміново надолужити згаяне“, – наголошує Лариса Шульга.
Мінрегіон звертає увагу ОСББ та ЖБК на необхідність приведення у відповідність з чинним законодавством своїх установчих документів для надання їх у встановлений строк до Державної фіскальної служби. Таким чином можна уникнути непорозумінь та конфліктних ситуацій у випадку, якщо неприбутковій організації нарахують податки.
Маєте важливі і цікаві новини? Пишіть нам на електронну адресу: [email protected] або телефонуйте за номер телефону 098 37 98 993.