Новини по-рівненськи
  • Головна
  • Новини
  • Блоги
  • Всі рубрики
    • Топ-теми
    • Кримінал
    • Здоров’я
    • Відпочинок
    • Спорт
    • На замітку
    • Рекламні оголошення
  • Головна
  • Новини
  • Блоги
  • Всі рубрики
    • Топ-теми
    • Кримінал
    • Здоров’я
    • Відпочинок
    • Спорт
    • На замітку
    • Рекламні оголошення
Головна » Новини » Масштабне будівництво на РАЕС: підприємство вводить в експлуатацію нові об’єкти

Масштабне будівництво на РАЕС: підприємство вводить в експлуатацію нові об’єкти

30-Вер-2020

Діяльність Рівненської АЕС в частині капітального будівництва та перспективних інвестиційних проєктів провадиться підприємством планомірно та послідовно, незважаючи на світову пандемію коронавірусу. Про поточні та перспективні завдання, цікаві проєкти та об’єкти будівництва, що входять до компетенції управління капітального будівництва (УКБ) Рівненської АЕС розповідає в інтерв’ю заступник генерального директора з капітального будівництва – начальник УКБ Сергій Куроєдов.

– Сергію Вікторовичу, днями у ході відеоконференції між НАЕК «Енергоатом» та групою представників компанії Korea Hydro & Nuclear Power (КHNP) пролунала заява щодо зацікавленості корейської сторони в будівництві енергоблоку з реактором APR-1400 на Рівненській АЕС, де вже виконано частину підготовчих робіт з обґрунтування вибору майданчика. Прокоментуйте, будь ласка, наскільки готова РАЕС до цього масштабного будівництва?

– Так, звісно, ці наміри нам відомі. Хочу зауважити, що це – одна з багатьох можливостей, які розглядалися Компанією. Зокрема, у техніко-економічному аналізі проєкту будівництва енергоблоку №5, як заміщуючої потужності після завершення термінів експлуатації енергоблоків №1,2 Рівненської АЕС, розробленому в 2016 році підрядною організацією ПАТ «КІЕП «Енергопроект», розглядалося декілька типів реакторних установок. Серед них: AP-1000 (1000 МВт) американської компанії Westinghouse, ATMEA-1 (1100 МВт) – спільна розробка компаній «AREVA» і «Mitsubishi Нeavy Industries», а також вищезгадуваний APR-1400 (1400 МВт) корейської Korea Hydro & Nuclear Power Co., Ltd. – дочірньої компанії Korea Electric Power Corporation (KEPCO). Безпосередньо рішення щодо конкретного типу реактора не прийнято, ведуться попередньо перемовини щодо визначення того чи іншого проєкту реакторної установки.

На мою думку, зараз головне, щоб ми все частіше проговорювали словосполучення «п’ятий енергоблок РАЕС», чи «Р-5», адже всі об’єкти завжди спочатку створюються на папері, а до цього – народжуються в думках та словах. Впродовж останніх п’яти років фахівці РАЕС, на перший погляд, можливо, й непомітно, проте наполегливо рухалися у напрямку реалізації цього проєкту. І, мабуть, недарма корейські колеги виявили зацікавленість щодо будівництва енергоблоку за їхнім проєктом на майданчику саме Рівненської АЕС. Адже в нас є все необхідне для цього: відповідна інфраструктура, забезпеченість джерелом водопостачання, а головне – персоналом.

 

На РАЕС розроблено дорожню карту проєкту. Наразі виконано ряд передпроєктних робіт: аналіз існуючої інфраструктури, аналіз геологічного стану ґрунтів, аналіз інфраструктурних зв’язків з системами нашого проммайданчика, обстеження насосної станції додаткової води тощо. Ці роботи є вкрай важливими та необхідними для будівництва енергоблоку №5 Рівненської АЕС, на черзі – розробка техніко-економічного обґрунтування будівництва нового енергоблоку.

Також цьогоріч плануємо розпочати роботу щодо оцінки проєктів реакторних установок з точки зору безпеки за критеріями та вимогами МАГАТЕ.

Це ті перші кроки, які Рівненська АЕС мала змогу виконувати самостійно. Зараз ми підходимо до тієї межі, коли для руху вперед уже є реальна необхідність прийняття стратегічних рішень на рівні Компанії.

– Сьогодні у числі кількох проєктів РАЕС – будівництво лінії зневоднення шламу на спорудах очищення додаткової води (СОДВ), яка ситуація з перебігом робіт на цьому об’єкті?

– Нині усі роботи на цьому об’єкті перебувають на стадії завершення. Проте, з огляду на низку об’єктивних причин, в тому числі й фінансових, введення в експлуатацію цього довгобуду заплановано на 2021 рік. Зараз на об’єкті працює близько 30-ти будівельників: оздоблювальників, монтажників, електриків. Продовжується утеплення фасаду будівлі, йде монтаж основного обладнання СОДВ.

– “Дорога Станційна” зараз активно реконструюється, бачимо, що робота на цьому об’єкті просто кипить. Окресліть хід поточних робіт? Яким чином її осучаснюватимуть, скільки буде смуг, інші технічні деталі проєкту «Реконструкція дороги Станційна РАЕС в м. Вараш»?

– Нагадаю, що минулоріч реалізовано першу частину проєкту – реконструкцію пішохідної та велосипедної доріжок, які сполучають місто й електростанцію. У наших планах – завершити цьогоріч другий етап, що передбачає заміну асфальтного покриття вздовж усього напряму з розширенням шляху, нанесенням спеціального маркування. Ще необхідно виконати третій заключний етап реконструкції, який передбачає встановлення відбійників, влаштування сучасного освітлення вздовж дороги й покриття асфальту велосипедної доріжки спеціальною фарбою. Будуть застосовуватись акрилові емульсії, підсилені спеціальними добавками, пігментами і інертними речовинами червоного кольору, відповідно до державних будівельних норм. Після ретельного ущільнення з такою емульсією асфальтована поверхня велодоріжки стане довговічною і неслизькою навіть в умовах підвищеної вологості.

На оновленій “дорозі Станційна” буде дві смуги для руху автотранспорту. Після проведення геодезичних зйомок виявилося, що дорога в певних місцях є ширшою, а подекуди вужчою. У відповідності до вимог проєктування і класу дороги її ширина буде складати 8 метрів. Зокрема, передбачено смугу розгону з виїздів, встановлюватиметься сучасне LED-освітлення на окремих опорах, кілька пішохідних переходів (в тому числі й напроти букв «РАЕС»), оновлення вигляду знаку «РАЕС», влаштування доріжки від знаку до каплички. Цікавою відмінністю від інших доріг стане облаштування спеціальної «кишені» для евакуаційного транспорту перед кільцем з метою виконання вимог щодо ліквідації надзвичайних ситуацій.

– Станом на сьогодні проєкт осучаснення пристанційної площі офіційно не завершено. Коли можна очікувати «перерізання червоної стрічки»?

– Якщо розглядати це питання з точки зору капітального будівництва, то офіційно ми плануємо завершити усі роботи на цьому об’єкті найближчим часом. Впродовж місяця налаштовуватиметься специфічне обладнання служби фізичного захисту, після чого ми будемо готові передати усі необхідні документи на отримання сертифікату Державної архітектурно-будівельної інспекції про введення об’єкту в експлуатацію. Власне з того моменту можна буде офіційно вважати проєкт виконаним.

Щодо офіційного завершення будівельних робіт, то невдовзі, а саме орієнтовно через місяць, плануємо здати об’єкт «Технічний центр автоматизованих дистанційних засобів контролю металу» (ТЦ АДЗКМ). На завершальному етапі – вкладання асфальтного покриття навколо будівлі і внутрішні оздоблювальні роботи (наливні підлоги, стіни тощо). Цей об’єкт, як і контрольно-пропускний пункт КПП-1,4 плануємо офіційно ввести в експлуатацію до кінця 2020 року.

– На останок, Сергію Вікторовичу, які саме проєкти будівництва РАЕС сьогодні у числі перспективних?

– Таким я вважаю будівництво нової насосної станції додаткової води. Технічна рада під головуванням головного інженера РАЕС за поданням гідротехнічного цеху та управління капітального будівництва, прийняла рішення замість будівництва гідроспоруди зводити саме нову насосну станцію додаткової води в районі розташування існуючої. Наразі готується завдання на проєктування. До кінця поточного року планується проведення закупівлі проєктних робіт через офіційний майданчик електронної системи публічних закупівель України ProZorro.

За інформацією преслужби Рівненської АЕС

Позначки:
РАЕССергій Куроєдов

Маєте важливі і цікаві новини? Пишіть нам на електронну адресу: [email protected] або телефонуйте за номер телефону 098 37 98 993.

Новини партнерів:
Читайте також:
08-Лип-2021Кримінал

Унаслідок ДТП у Рівненському районі загинула неповнолітня

21-Вер-2021Кримінал

Порізав кума: поліцейські повідомили про підозру жителю Вараського району

17-Сер-2018Новини

Збільшилось число хворих на кишкову інфекцію після весілля на Рівненщині

20-Кві-2016Новини

На Рівненщині знову шахрайство

Останні новини

12-Лис-2025

Реверс і 64% ПДФО мають бути в бюджетах громад

11-Лис-2025

Поліцейські затримали зловмисника, який у Дубно вбив знайомого

11-Лис-2025

Релоковане агропідприємство з Херсонщини розвиває виробництво на Рівненщині

11-Лис-2025

У перший день Movember тест на рак передміхурової залози здали майже 20 чоловіків

10-Лис-2025

Гончаренко центр Рівне запрошує установи та організації до співпраці для проведення тренінгів з етики комунікації з військовими

Популярні новини

10-Лис-2025

Майже шістсот людей оглянули обласні дерматологи під час виїзних прийомів в різні громади Рівненщини

29-Жов-2025

На Рівненщині обговорили, як посилити участь жінок у безпеці та відбудові країни

10-Лис-2025

ДТП на Дубенщині: один водій загинув, інший отримав тяжкі травми

11-Лис-2025

Поліцейські затримали зловмисника, який у Дубно вбив знайомого

23-Жов-2025

«Квест у коробці»: на Рівненщині молодь вчилася правилам безпечної міграції

Ми в мережі

Новини по-рівненськи
Погода
Рівне

вологість:

тиск:

вітер:

Погода на 10 днів від sinoptik.ua

Всі права захищені чинним законодавством України.
Повне або часткове використання матеріалів сайту можливе лише за умови посилання (для інтернет-видань — гіперпосилання) на tomat.rv.ua
Редакція може не поділяти думку авторів. Адміністрація сайту залишає за собою можливість редагувати надані їй матеріали.
Блоги – це матеріали, які відображають винятково точку зору автора. Редакція не несе відповідальність за публікації блогерів.
Контакти сайту: Електронна адреса: [email protected] Тел: 098 37 98 993
© ТОВ «ІНФОРМАЦІЙНЕ АГЕНТСТВО «НОВИНИ ПО-РІВНЕНСЬКИ» 2014-2020

Розробка сайту.