Масштабне будівництво на РАЕС: підприємство вводить в експлуатацію нові об’єкти
Діяльність Рівненської АЕС в частині капітального будівництва та перспективних інвестиційних проєктів провадиться підприємством планомірно та послідовно, незважаючи на світову пандемію коронавірусу. Про поточні та перспективні завдання, цікаві проєкти та об’єкти будівництва, що входять до компетенції управління капітального будівництва (УКБ) Рівненської АЕС розповідає в інтерв’ю заступник генерального директора з капітального будівництва – начальник УКБ Сергій Куроєдов.
– Сергію Вікторовичу, днями у ході відеоконференції між НАЕК «Енергоатом» та групою представників компанії Korea Hydro & Nuclear Power (КHNP) пролунала заява щодо зацікавленості корейської сторони в будівництві енергоблоку з реактором APR-1400 на Рівненській АЕС, де вже виконано частину підготовчих робіт з обґрунтування вибору майданчика. Прокоментуйте, будь ласка, наскільки готова РАЕС до цього масштабного будівництва?
– Так, звісно, ці наміри нам відомі. Хочу зауважити, що це – одна з багатьох можливостей, які розглядалися Компанією. Зокрема, у техніко-економічному аналізі проєкту будівництва енергоблоку №5, як заміщуючої потужності після завершення термінів експлуатації енергоблоків №1,2 Рівненської АЕС, розробленому в 2016 році підрядною організацією ПАТ «КІЕП «Енергопроект», розглядалося декілька типів реакторних установок. Серед них: AP-1000 (1000 МВт) американської компанії Westinghouse, ATMEA-1 (1100 МВт) – спільна розробка компаній «AREVA» і «Mitsubishi Нeavy Industries», а також вищезгадуваний APR-1400 (1400 МВт) корейської Korea Hydro & Nuclear Power Co., Ltd. – дочірньої компанії Korea Electric Power Corporation (KEPCO). Безпосередньо рішення щодо конкретного типу реактора не прийнято, ведуться попередньо перемовини щодо визначення того чи іншого проєкту реакторної установки.
На мою думку, зараз головне, щоб ми все частіше проговорювали словосполучення «п’ятий енергоблок РАЕС», чи «Р-5», адже всі об’єкти завжди спочатку створюються на папері, а до цього – народжуються в думках та словах. Впродовж останніх п’яти років фахівці РАЕС, на перший погляд, можливо, й непомітно, проте наполегливо рухалися у напрямку реалізації цього проєкту. І, мабуть, недарма корейські колеги виявили зацікавленість щодо будівництва енергоблоку за їхнім проєктом на майданчику саме Рівненської АЕС. Адже в нас є все необхідне для цього: відповідна інфраструктура, забезпеченість джерелом водопостачання, а головне – персоналом.
На РАЕС розроблено дорожню карту проєкту. Наразі виконано ряд передпроєктних робіт: аналіз існуючої інфраструктури, аналіз геологічного стану ґрунтів, аналіз інфраструктурних зв’язків з системами нашого проммайданчика, обстеження насосної станції додаткової води тощо. Ці роботи є вкрай важливими та необхідними для будівництва енергоблоку №5 Рівненської АЕС, на черзі – розробка техніко-економічного обґрунтування будівництва нового енергоблоку.
Також цьогоріч плануємо розпочати роботу щодо оцінки проєктів реакторних установок з точки зору безпеки за критеріями та вимогами МАГАТЕ.
Це ті перші кроки, які Рівненська АЕС мала змогу виконувати самостійно. Зараз ми підходимо до тієї межі, коли для руху вперед уже є реальна необхідність прийняття стратегічних рішень на рівні Компанії.
– Сьогодні у числі кількох проєктів РАЕС – будівництво лінії зневоднення шламу на спорудах очищення додаткової води (СОДВ), яка ситуація з перебігом робіт на цьому об’єкті?
– Нині усі роботи на цьому об’єкті перебувають на стадії завершення. Проте, з огляду на низку об’єктивних причин, в тому числі й фінансових, введення в експлуатацію цього довгобуду заплановано на 2021 рік. Зараз на об’єкті працює близько 30-ти будівельників: оздоблювальників, монтажників, електриків. Продовжується утеплення фасаду будівлі, йде монтаж основного обладнання СОДВ.
– “Дорога Станційна” зараз активно реконструюється, бачимо, що робота на цьому об’єкті просто кипить. Окресліть хід поточних робіт? Яким чином її осучаснюватимуть, скільки буде смуг, інші технічні деталі проєкту «Реконструкція дороги Станційна РАЕС в м. Вараш»?
– Нагадаю, що минулоріч реалізовано першу частину проєкту – реконструкцію пішохідної та велосипедної доріжок, які сполучають місто й електростанцію. У наших планах – завершити цьогоріч другий етап, що передбачає заміну асфальтного покриття вздовж усього напряму з розширенням шляху, нанесенням спеціального маркування. Ще необхідно виконати третій заключний етап реконструкції, який передбачає встановлення відбійників, влаштування сучасного освітлення вздовж дороги й покриття асфальту велосипедної доріжки спеціальною фарбою. Будуть застосовуватись акрилові емульсії, підсилені спеціальними добавками, пігментами і інертними речовинами червоного кольору, відповідно до державних будівельних норм. Після ретельного ущільнення з такою емульсією асфальтована поверхня велодоріжки стане довговічною і неслизькою навіть в умовах підвищеної вологості.
На оновленій “дорозі Станційна” буде дві смуги для руху автотранспорту. Після проведення геодезичних зйомок виявилося, що дорога в певних місцях є ширшою, а подекуди вужчою. У відповідності до вимог проєктування і класу дороги її ширина буде складати 8 метрів. Зокрема, передбачено смугу розгону з виїздів, встановлюватиметься сучасне LED-освітлення на окремих опорах, кілька пішохідних переходів (в тому числі й напроти букв «РАЕС»), оновлення вигляду знаку «РАЕС», влаштування доріжки від знаку до каплички. Цікавою відмінністю від інших доріг стане облаштування спеціальної «кишені» для евакуаційного транспорту перед кільцем з метою виконання вимог щодо ліквідації надзвичайних ситуацій.
– Станом на сьогодні проєкт осучаснення пристанційної площі офіційно не завершено. Коли можна очікувати «перерізання червоної стрічки»?
– Якщо розглядати це питання з точки зору капітального будівництва, то офіційно ми плануємо завершити усі роботи на цьому об’єкті найближчим часом. Впродовж місяця налаштовуватиметься специфічне обладнання служби фізичного захисту, після чого ми будемо готові передати усі необхідні документи на отримання сертифікату Державної архітектурно-будівельної інспекції про введення об’єкту в експлуатацію. Власне з того моменту можна буде офіційно вважати проєкт виконаним.
Щодо офіційного завершення будівельних робіт, то невдовзі, а саме орієнтовно через місяць, плануємо здати об’єкт «Технічний центр автоматизованих дистанційних засобів контролю металу» (ТЦ АДЗКМ). На завершальному етапі – вкладання асфальтного покриття навколо будівлі і внутрішні оздоблювальні роботи (наливні підлоги, стіни тощо). Цей об’єкт, як і контрольно-пропускний пункт КПП-1,4 плануємо офіційно ввести в експлуатацію до кінця 2020 року.
– На останок, Сергію Вікторовичу, які саме проєкти будівництва РАЕС сьогодні у числі перспективних?
– Таким я вважаю будівництво нової насосної станції додаткової води. Технічна рада під головуванням головного інженера РАЕС за поданням гідротехнічного цеху та управління капітального будівництва, прийняла рішення замість будівництва гідроспоруди зводити саме нову насосну станцію додаткової води в районі розташування існуючої. Наразі готується завдання на проєктування. До кінця поточного року планується проведення закупівлі проєктних робіт через офіційний майданчик електронної системи публічних закупівель України ProZorro.
За інформацією преслужби Рівненської АЕС
Маєте важливі і цікаві новини? Пишіть нам на електронну адресу: [email protected] або телефонуйте за номер телефону 098 37 98 993.