Як контролювати владу?
25 липня у місті Рівне пройшов семінар на тему “Молодь контролює владу. Чи можна обійтися без коктейлів Молотова?” Семінар виголосив Сергій Пінчук. Від себе скажу – людина дуже розумна і проста. Ясно і доступно пояснив якими інструментами можна користуватися. Тепер я вам коротенько опишу деякі основні тези і засоби для того щоб кожен зміг втілювати це у своєму житті.
Першим пунктом ми навчились куди правильно писати скарги стосовно роботи тих чи інших державних структур. Для початку варто віднайти повну назву закладу. До прикладу візьмемо наш “СОБЕЗ”. Якщо ви прийшли і виявили якусь помилку в роботі чи невиконання обов”язків даної структури-знаходимо її назву – Управління соціального захисту населення Здолбунівської райдержадміністрації. І що ми бачимо? структура підпорядковується Здолбунівській адміністрації. Тому пишучи скаргу в Рівненську міську раду відповідь займе трохи більше часу. Так само ви можете відрізняти назви будь якої державної структури. Не варто лиш сюди брати навчальні заклади, міліцію і суди. В них трохи інша система контролю.
Комунальні підприємства контролюються на місцевому рівні,тому писати скаргу в адміністрацію також марна трата часу. А найліпшим варіантом для тих хто заплутався у назві чи не знає куди писати- адресуйте лист міському голові. По закону тоді лист зобов”язані передати у відповідну структуру і надати вам відповідь.
2 пунктом програми семінару ми вчилися як саме писати звернення до тих чи інших структур і в основному при цьому користуватись електронним листуванням. Якщо ви хочете дізнатись як пройти ту чи іншу процедуру і скільки вона по закону вартує( без таких частих додаткових платежів) варто писати конкретно. Наприклад – Прошу вказати перелік документів передбачених законодавством України для зміни фотокартки в паспорті при досягненні 25 річного віку. Також прошу вказати вартість послуг процедури зміни фотокартки з детальним вказанням рахунків та якими державними актами це регламентується. Отримавши відповідь ми перевіряємо всі акти і сміливо можемо знати що нам і куди треба нести.
Але основою тренінгу було змінювати систему влади і зближувати розуміння речей якими ми можемо користуватись щодня. Якщо ви хочете щоб не лиш ви не платили зайвого а і всі люди знали як проходити цю процедуру вірно, нам варто у відповідь на ваш запит написати ще один лист такого змісту – Згідно закону України про звернення громадян прошу забезпечити доступ до інформації згідно відповіді щодо мого запиту № , шляхом розміщення на інформаційних стендах у приміщенні де надається дана послуга у зв”язку з постійною кількістю осіб що запитують дану інформацію відволікаючи цим працівників і затягуючи ефективність роботи вашого закладу.
Таким чином ми доб”ємося відкритості роботи і будемо менше витрачати часу на пошуки таких дрібних деталей. Головне щоб додаткові платежі типу страховка- були вказані як добровільні і всі це розуміли. Щоб всі чітко бачили якими актами регламентується те за що ми платимо.
Також не забуваймо що згідно закону нам зобов”язані відповісти на протязі 5 робочих днів. Тому сміливо можете писати і запитувати все що вам необхідно. Не забувайте перевіряти чи законні підстави процедури.
На жаль все описати надбане дуже важко, та все ж частиночку я вам описала.
Оригінал статті та інші цікаві матеріали можна знайти тут
Маєте важливі і цікаві новини? Пишіть нам на електронну адресу: [email protected] або телефонуйте за номер телефону 098 37 98 993.